• Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker

Explosie in elektriciteitshuisje veroorzaakte stroomstoring

EDE In een elektriciteitshuisje op de Nieuwe Kazernelaan in Ede is zondagmorgen een explosie geweest. Door de ontploffing ontstond een kleine brand die door de brandweer met koolzuur werd geblust.

Huishoudens en gebouwen in de postcode-gebieden 6711, 6713 en 6717 hadden enkele uren geen stroom door het incident. Rond 12.00 uur meldde netbeheerder Liander dat het stroomprobleem was opgelost.

Volgens de brandweer vielen ook meerdere brandmeldinstallaties in de omgeving uit.