Reclamestemmetjes

Natuurlijk zijn er véél belangrijker zaken om je druk over te maken, maar er moet me toch iets van het hart. Want als ik tv kijk, weet ik niet hoe snel ik weg moet zappen wanneer het zoveelste reclameblok voorbij komt en een film ruw verstoort. Wat een eindeloze diepte met leegheid!

En als onverhoopt die commerciële brei tóch voorbij komt, irriteer ik me mateloos aan veel van die verschrikkelijke stemmetjes. Een jolig kereltje van een supermarkt die houdt van eurootjes, een extreem uitbundige dame van een drogist die altijd verrassend en voordelig zou zijn, een Tiroler deerne die mij quasi-dom haar zuivel door de strot wil duwen, een schorre kikker van een firma met mobiele telefoons en als klap op de vuurpijl die chagerijnige rapper die je een verzekering wil aansmeren. ,,Dat vind ik!", besluit hij arrogant. Het mag duidelijk zijn dat deze bedrijven met hun producten bij mij geen enkele kans van slagen hebben. Integendeel, ik ren juist snel naar een concurrent.

Wat een verademing is het dan als je leest over de ideële actie van Ladies' Circle Ede. Geen geschreeuw, gewoon doen. De dames van de serviceclub zamelen geld in voor een evenement voor eenzame ouderen. Hoe? Door een serieuze handel in Tony's Chocolonely te beginnen. U weet wel, het repenmerk dat strijdt voor honderd procent slaafvrije chocolade (zonder kinderarbeid). De winst gaat volledig naar het evenement. De repen kosten vijf euro per stuk en zijn te bestellen bij www.ladiescircle.nl of in Ede te koop bij Boost Conceptstore, Bij Mij, Oscar, Redrum en Hippe Tante. Geen ergerlijk stemmetje bij nodig, maar gewoon goed. Zeker richting kerstdagen. Dat vind ik, uiteraard redelijk getikt.

Freek Wolff