• Ted Walker

Slang van barbecue op gas vat vlam in Opaalstraat

EDE In de Opaalstraat heeft korte tijd een brand gewoed in een achtertuin. De bewoners van het pand waren aan het barbecuen met een barbecue op gas, toen op enig moment de gasslang lekte en vlam vatte.

 

Toen de brandweer ter plaatse was trof zij een gasfles aan met daarboven een vlam. Die vlam was snel gedoofd. Nadat met de warmtecamera werd gekeken of het veilig was om de fles te benaderen deed de brandweer een poging om de fles dicht te draaien. Dit lukte echter niet. Verder open draaien kon op dat moment ook nog niet. Dus kwam het zwembad dat de familie nog had staan goed van pas. Want daarin kon de gasfles prima verder afkoelen. Eenmaal goed gekoeld kon men de gasfles helemaal leeg laten lopen.