• Ted Walker
  • vlnr Edwin, Freya, Barry, en Ben.

    Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Barry van de Lagemaat, directievoorzitter Rabobank Vallei en Rijn

    Ted Walker
  • Ted Walker
  • Edwin van den Oever, eigenaar van Het Oude Politiebureau

    Ted Walker
  • Leo de Jong: De haring heeft een vetpercentage van 22% en dat is uitstekend

    Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker
  • Ted Walker

Heerlijk happen tijdens jaarlijkse haringparty

EDE Netwerken onder het genot van een hapje en een drankje. Dat is de jaarlijkse haringparty die georganiseerd wordt door Het Oude Politiebureau en de Rabobank Vallei en Rijn. En die haring was uitstekend dit jaar. Althans, dat zegt Leo de Jong, die met vijftig jaar ervaring in het visvak weet waar hij het over heeft: ,,De kwaliteit van de haring wordt gemeten aan de hand van het vetpercentage. Dat percentage moet tussen de 16 en 22 procent zijn. En de haring die wij nu eten heeft een vetpercentage van 22 procent. Dus dat is uitstekend.''

 

Ted Walker

 

De haringparty wordt georganiseerd om klanten en bedrijven bij elkaar te brengen. Barry van de Lagemaat, directievoorzitter van de Rabobank Vallei en Rijn: ,,Het is zowel voor ons als voor onze klanten belangrijk dat we elkaars gezicht zien zodat we herkenbaar zijn, weten wat er speelt en we een lage drempel naar elkaar hebben.''

 

Barry heeft deze uitspraak nog niet gedaan of er staan drie mensen te wachten om hem een hand te geven. Niet om hem te bedanken voor de uitnodiging, maar omdat hij vandaag jarig is. ,,Kijk, en hier geniet ik dus van'', zegt Barry. ,,Veel klanten hebben op een of andere manier gezien dat ik jarig ben vandaag en feliciteren me. Dat geeft voor mij het gevoel 'dichtbij te zijn' en maakt het heel persoonlijk.''

 

Edwin van den Oever, eigenaar van Het Oude Politiebureau, loopt zichtbaar genietend rond. ,,We zijn dertien jaar geleden begonnen met het organiseren van een kleine borrel voor onze allerbeste klanten. Het waren toen rond de tachtig mensen. En die kleine borrel is nu uitgegroeid tot een netwerkfestival voor zo'n 750 mensen. In één woord fantastisch.''

 

Die 750 mensen genoten naast de haring (waarvan er zo'n 1200 werden verorberd) van Remeker kaas op Jorisbrood, allerlei kleine prachtige hapjes, oude sherry, koude rosé en heerlijk bier. Maar ze maakten vooral ook gretig gebruik van de gelegenheid om contacten te leggen en kaartjes uit te wisselen. Het was net werken...