• Ted Walker

Buurvrouw ontdekt pannetje op fornuis

EDE Een pannetje op het fornuis. Dat was de veroorzaker van stinkende rook in een huis aan de Stakenberg in Ede. De rook werd door een buurvrouw ontdekt. ,,Ik zag op een gegeven moment dat de rook door een pannetje op het vuur werd veroorzaakt. Ondanks dat het op dat moment alleen rook betrof werd ik wel een beetje nerveus. Want hoe lang duurt het voordat er toch brand uitbreekt? Dat weet je niet'', vertelt de buurvrouw achteraf.

Ted Walker

Aangezien de bewoners van het pand niet thuis waren, verschafte de ter plaatse gekomen brandweer zichzelf toegang tot de woning door een raam in te slaan. Eenmaal binnen was de klus snel geklaard. Wat restte was ventileren en het verrichten van metingen.

,,Het ging wel snel'', voegt de buurvrouw nog toe. ,,Toen ik naar de brievenbus liep hoorde ik een alarm afgaan. En toen ik terug kwam stond het huis vol grijze rook. Gelukkig is het hierbij gebleven.''